Ako si udržať postavu na dovolenke?

Teplé letné mesiace so sebou prinášajú chuť stráviť niekoľko dní na dovolenke. Dovolenky a výlety sú zasa spojené s oddychom, jedlom a zábavou. Ak neviete, ako si udržať postavu na dovolenke, prečítajte si rady Barbory LABUDOVEJ.  

Veľa žien sa na letné obdobie vytrvalo pripravuje striktnými diétami, ťažkými tréningami a odopieraním, aby sa v plavkách „nemali za čo hanbiť“. Na čo sú však diéty do plaviek, ak sa väčšine podarí na dovolenke nabrať stratené kilogramy naspäť? Pozrime sa spoločne na pár rád, vďaka ktorým sa aj vám podarí udržať si postavu aj na dovolenke.

Denný režim

Jedno z najdôležitejších pravidiel je sa jednoducho nezblázniť. Pre veľa ľudí slovo dovolenka znamená ničnerobenie, prejedanie sa, popíjanie alkoholu a ponocovanie. Ak si chcete svoje telo zachovať v štíhlej línii a v dobrej kondícii, budete musieť vašu dovolenku vnímať trošku inak. Snažte sa nastaviť si akýsi režim dňa, podľa ktorého sa budete aspoň približne riadiť.

Stačí si v hlave nastaviť zopár pravidiel, ktoré vám nebudú robiť problém a naopak, vášmu telu budú na úžitok – napr. každé ráno si pôjdem zabehať/ zacvičiť/ poprechádzať sa; každý deň si pôjdem poriadne zaplávať, nebudem vynechávať hlavné jedlá; nebudem to preháňať s konzumáciou alkoholu; každý večer pôjdem spať najneskôr o 11 a pod.

Pohyb

Nikto z nás nie je stroj a je prirodzené, že potrebujeme okrem psychickej pohody aj pauzu od fyzickej námahy. Treba však vedieť odlíšiť únavu od lenivosti. Ak je vaše telo zvyknuté za bežných okolností trénovať niekoľkokrát týždenne, a teda mať istý týždenný kalorický výdaj, na dovolenke by ste na to rozhodne nemali zabúdať. Ak sa však rozhodnete nevenovať sa žiadnej aktivite, postavu si určite neudržíte.

Okrem toho, na dovolenke nechodíte do práce, čo znamená, že sa váš výdaj zníži ešte oveľa viac. V takom prípade sa vaše telo dostane do kalorického nadbytku veľmi rýchlo. Čo sa vtedy stane? Budete jednoducho priberať. Preto je najlepšie nájsť si aktivitu, ktorá vás bude baviť, nebude pre vás mimoriadne náročná a budete schopní venovať jej niekoľko minút každý deň. Verte, že za ten pocit po aktivite to stojí.

Jedlo

Najmä pri pobytoch v hoteloch s bohatými švédskymi stolmi a bufetmi sa stáva, že si na všetko dobré jedlo veľmi rýchlo zvyknete a domov prichádzate o pár kíl ťažší. Ak si na dovolenke neplánujete sledovať kalorický príjem, snažte sa stanoviť si pár pravidiel, ktoré vám pomôžu udržať sa a neochutnať z každého pripraveného jedla v jeden deň. To, ako si tieto pravidlá prispôsobíte záleží opäť len na vás (napr. nejesť ťažké, mastné jedlá; neprejedať sa sladkosťami; vždy zjesť aspoň dve hlavné jedlá denne; neprejedať sa večer atď).

Jednou z najoverenejších rád je strážiť si veľkosť porcií. Nesnažte sa ochutnať zo všetkého. Treba si uvedomiť, že je to iba jedlo. Bude chutiť rovnako, ak si ho dáte dnes, zajtra alebo o týždeň. Rovnako bude chutiť aj prvé aj posledné sústo. Pokojne si doprajte to, na čo máte chuť, majte však na mysli, že jedlo je palivo pre naše telo. Nie je to niečo, čo by vám malo spôsobovať problémy – ani fyzické, ani psychické.

Pitný režim

Nezabúdajte na pitný režim. Voda vie byť naozaj všeliek. Treba mať stále na pamäti, že ju naše telo potrebuje na správne fungovanie, na vyplavovanie toxínov, na hydratáciu celého tela, pokožky atď. Mnoho z nás si neuvedomuje, že aj sladené nápoje, džúsy, miešané drinky a alkohol obsahujú množstvo kalórii. Dbajte na to, aby 90% vášho denného príjmu tekutín tvorila čistá voda.



Reklama

Tatiana KOŽUCHOVÁ - urobme si fitnessburger!

Úspešná fitnesska vám ukáže, ako navariť chutné jedlo vhodné aj pre bikinifitnessky. Dnes to bude fitnessburger! Videoklip!

Poznáte SAKFST pravidlá platné pre bikinifitness?

Chystáte sa súťažiť v nominácii bikinifitness? A poznáte pravidlá? Popis - úvodná informácia!

Postup premeny - zo 77kg vážiacej maminy bikinifitnesska

Ukážeme vám, ako sa aj vy môžete zo 77kg vážiacej maminy zmeniť na úspešnú bikinifitnessku!